sábado, 29 de abril de 2017

Os romanos en Galicia


Dona Ana Suárez, profesora da USC, veunos falar da presenza dos romanos en Galicia e a súa influenza posterior na nosa cultura. Unha das nosas profesoras fixo uns apuntamentos da charla que resultou moi instructiva, antesala do obradoiro de cultura clásica ao que os nosos alumnos asistirán o vindeiro 3 de maio:
"Trouxeron cubertas de tella, letrinas, cloacas. Foron os romanos  quen ideou iso das chaves para pechar as portas, - entre os castrexos quen ía pechar as portas?.   Depilaban o corpo e facían xoias para o común da xente: xoias de prata ou bronce. Mesmo xoias ben pequeñas, os aneis?: cousa de romanos.Salgaban o peixe  escrituraban as lápidas…E todo isto polo miúdo. De querer falar ao grande aí tedes a Muralla de Lugo, as Burgas en Ourense, o campamento romano de Bande ou mesmo o único faro en activo daqueles tempos: a Torre de Hércules.En fin, que seica somos algo roman@s."

luns, 24 de abril de 2017

Os libros que nos deixan pegada


Dado que andivemos por Londimium cun grupo de alumnos vos deixamos un traballo que facer: deixar constacia dos libros que vos deixaron pegada na vosa vida de lectores.
A vosa resposta foi magnífica e por iso vos damos as grazas, e as vosas propostas moi interesantes, non deixaremos de tomar nota para que todos estén próximamente presentes no noso catálogo. Esta foi a vosa selección que como podedes ver é de calidade, hai poesía, manga, clásicos, romántica, negra, valores...

Negro, Carlos: Makinaria
Hardy, Thomas: Tess de Ubervilles
Gibson: Neuromante
Brönte, Emily: Cumbres Borrascosas
Gallego, Laura: Memorias de Idhún
Gallego, Laura: Crónicas de la torre
Gallego, Laura: El valle de los lobos
Gallego, Laura: La hija de la noche
Virgilio: La Eneida
Lewis, CS.: Las crónicas de Narnia
Aramburu, Fernando: Patria
Puzo, Mario: El padrino
Paolini, Christopher: Eragon
Lourenzo, Manel: Apocalise Z
Srta Bebi: Amor y asco
Bach, Richard: Juan Salvador Gaviota
Vázquez de Gey,Elisa: Una casa en Amargura
Tolkien, JRR.: El hobbit
Boyne John: El niño del pijama de rayas
Cooper, Glenn: La biblioteca de los muertos
Doyle, Arthur Conan: El sabueso de los Baskerville
Santiago, Roberto: El sueño de Iván
Moure, Gonzalo: Palabras de caramelo
Grandes, Almudena: Corazón helado
Neira Vilas, Xosé: Memorias dun neno labrego
Ruíz Zafón, Carlos: El príncipe de la niebla
Gordon, Noah: El médico
Maitena: Mafalda
Yourcenar, Marguerite: Opus Nigris
Rowling, JK: Harry Potter y la piedra filosofal
Isayama, Hajime: El ataque a los titanes
Sender, Ramón J.: Requiem por un campesino español
Eco, Umberto.: El nombre de la rosa
Palacio, RJ.: La lección de August
Martín, Andreu: El diario rojo de Flanagan


Moitas grazas por compartir con todos a vosa selección


xoves, 20 de abril de 2017

La vuelta al mundo en 144 libros: un mapamundi hecho con portadas



Un usuario de Reddit ha elaborado un mapa del mundo con la obra literaria más representativa de cada país, aunque nadie se ponga de acuerdo en esto...

Seguir leyendo en Verne de El País para ver la lista pormenorizadamente.


martes, 18 de abril de 2017

Xornalismo na Escola



O Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia e a Obra Social ‘la Caixa’ desenvolverán a partir desta semana varios obradoiros de xornalismo en centros escolares da comarca de Ferrolterra dentro da segunda edición de ‘Xornalismo na Escola’, unha iniciativa destinada a escolares de 3º e 4º da ESO dos institutos de ensino secundario de Galicia. O primeiro obradoiro da comarca tivo lugar hoxe día 18 no IES Fernando Esquío de Neda.
O IES Fernando Esquío de Neda acolleu o primeiro dos obradoiros que se imparte na comarca de Ferrolterra. Serán en total 37 alumnos que cursan 4º da ESO neste centro escolar os que participaron na actividade.
En toda Galicia está programada a celebración de 90 obradoiros, cos que se pretende chegar a uns 3.000 rapaces e rapazas de toda a comunidade. Ángel Castro, Susana Bastón, Sara Martínez, Xosé Lois Carrión, Águeda Penedo, Lucía Álvarez, Elvira Álvarez, Ángeles Fernández e Víctor Sariego son os xornalistas –todos eles con ampla traxectoria profesional– que se ocupan de impartir os talleres.
Durante os meses de marzo, abril e maio, os nove xornalistas axudarán a que a xuventude coñeza o funcionamento dos medios de comunicación e tratarán de estimular na mocidade o espírito crítico ante a información e as noticias nos medios de comunicación offline e online. Deste xeito, os alumnos tratarán temas como os riscos e vantaxes das novas tecnoloxías de información e a comunicación (TIC), a necesidade da mediación e o contraste de fontes no xornalismo ou tamén o que pode supór para á xente nova a veracidade e o rigor xornalístico.
O proxecto de Xornalismo na Escola, que se pode seguir en twitter baixo o hashtag  #XornalismoNaEscola, é posible grazas a un acordo acadado a finais de 2015 entre o Colexio de Xornalistas de Galicia e a Obra Social La Caixa e que agora se renova e amplía cunha segunda edición máis ambiciosa. A súa primeira edición levou con grande éxito máis de sesenta talleres de comunicación a case corenta puntos da xeografía galega. Lugares como Arteixo, Arzúa, O Barco, Barro, Cambre, Monforte, Muros, Negreira, Sada ou Salvaterra foron algunhas das localidades ata as que chegaron os obradoiros.
A Obra Social ‘la Caixa’ está a levar esta iniciativa a outras cidades e comunidades autónomas, onde xa hai algúns anos que se puxo en marcha o proxecto. Cataluña, Sevilla e Madrid son algúns deses lugares onde se ven celebrando obradoiros de similares características.

luns, 17 de abril de 2017

Europa según sus obras


Preme na imaxe para acceder ao artigo

A arte atopa en Europa a algúns dos seus mellores socios. Picasso (España), Dá Vinci (Italia), Monet (Francia), Munch (Noruega), Klimt (Austria)... Naceron en séculos distintos, pero comparten continente. As súas mellores obras (e as de moitos outros) fan de fondo nos seus países neste mapa, que foi publicado en Reddit por halfabluesky o 13 de abril e que foi reproducido en medios de comunicación e outras redes sociais.

Vía Verne en El País

Outra versión da mesma idea a tedes en Europe's not dead

luns, 10 de abril de 2017

Fume de carozo, estivemos aí...

A fume de carozo. from Bibliotecas Escolares de Galicia on Vimeo.

Nos Encontros de Bibliotecas Escolares do 2017 propuxeron un formato de presentación de actividades novo e, claro, nos esiivemos nel comentando o que facemos polo día das Bibliotecas Escolares, 24 de outubro. Como o seu nome indica, tiñamos que ir a fume de carozo... Xosé Luis non deixaba outra, así que se nos queredes ver, iniciamos a nosa presentación no 27'20".

Los beneficios de la lectura para nuestro cerebro

Beneficios de la lectura

Leer supone el ejercicio más eficaz para nuestro cerebro. Ya sabíamos que la lectura es productiva para aprender, ampliar vocabulario, avivar la imaginación o reducir el estrés, pero los avances en neurociencia de los últimos tiempos revelan que además, incluso a nivel fisiológico, leer es una de las actividades más provechosas a nivel cognitivo que podemos realizar.

Seguir leyendo en Literatura SM

xoves, 6 de abril de 2017

No mes da lectura e os libros: Los Futbolísimos ya están aquí


Enrique Lorenzo vio frustrada su carrera como futbolista profesional cuando un rinoceronte se sentó sobre sus rodillas en un safari. Ahora se dedica temporalmente a dibujar mientras espera a que les trasplanten las piernas de Messi.

Roberto Santiago ganó a los trece años una medalla con el equipo de fútbol de su colegio, el San Agustín.
Después ha escrito varias noveles y ha dirigido unas cuantas películas. Pero aún sueña con aquella medalla y con los amigos de entonces.
Por eso ha escrito  LOS FUTBOLÍSIMOS.

Entrad en la web de la saga y en nuestro catálogo para ver los títulos


mércores, 5 de abril de 2017

Plan LÍA



O Plan LÍA 2016/2020 de Bibliotecas Escolares é a folla de ruta  da que se dotou a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria para continuar o seu traballo  a prol das bibliotecas escolares e o fomento da lectura nos vindeiros anos. 
Lectura, Información e Aprendizaxe son os ámbitos de actuación da biblioteca escolar e dan nome a un plan de actuación estruturado en:
  • Obxectivos xerais do Plan LÍA de bibliotecas escolares
  • Unha ducia de desafíos, ou retos que cómpre abordar
  • Liñas de acción e  medidas concretas

martes, 4 de abril de 2017

luns, 3 de abril de 2017

Boletín especial no mes das letras

No mes do libro e a lectura: ¿Son los clásicos cosa del pasado?



Un clásico es una obra que nos acompaña en nuestro viaje existencial, a través de generaciones, y siempre guarda algo que enseñarnos.
Si atendemos a las palabras de Italo Calvino en su ensayo Por qué leer los clásicos, podríamos decir que...
... se trata de «un libro que nunca termina de decir lo que tiene que decir».Una obra valiosa tanto para quien la ha leído como para quien espera hacerlo, un texto imprescindible que forma parte del acervo cultural y del inconsciente colectivo de la humanidad por lo que cuenta o representa.
Un clásico siempre merece una o varias relecturas, un mérito que nos permite abordarlo a diferentes edades y descubrir, en cada una de ellas, algo nuevo que pasó desapercibido en un momento anterior.

Consejos

Vía Literatura SM