jueves, 27 de septiembre de 2012

No 2012 lembramos a... Celso Emilio Ferreiro

A Fundación Celso Emilio Ferreiro conmemora o centenario do poeta de Celanova que se celebra neste ano 2012. Desde ela quérese contribuír á difusión do seu extraordinario legado así como dar a coñecer as actividades programadas para este acontecemento.
 
 

miércoles, 26 de septiembre de 2012

Día Europeo de las Lenguas




Por iniciativa del Consejo de Europa en Estrasburgo, el Día Europeo de las Lenguas se viene celebrando desde 2001, el 26 de septiembre de cada año.

Los 47 estados miembros del Consejo de Europa animan a más de 800 millones de europeos a aprender más lenguas a cualquier edad, dentro y fuera de la escuela. Convencidos de que la diversidad lingüística es una herramienta para lograr una mayor comprensión intercultural y un elemento clave en la rica herencia cultural de nuestro continente, el Consejo de Europa promueve el plurilingüismo en toda Europa.

Acércate a su web para conocer las actividades que se desarrollarán con este motivo, por ejemplo sabías que...
          1. Existen entre 6000 y 7000 lenguas en el mundo – habladas por seis mil millones de personas distribuidas en 189 estados independientes.
          2. Hay 225 lenguas autóctonas en Europa – aproximadamente un 3 % del total mundial.

Prueba  este quiz y descubre más curiosidades sobre nuestro mundo políglota y si eres atrevido intenta este test sobre competencia lingüística o el juego de memoria...

¡ A qué esperas, hay muchas más cosas!
 

lunes, 24 de septiembre de 2012

En setembro... Emilia Pardo Bazán


Emilia Pardo Bazán foi a muller máis importante da literatura española dende o último terzo do século XIX ata o seu falecemento.

A través da Fundación Barrié, no seu proxecto "
Más libros, más libres", coa creación dunha web interactiva baseada no libro de Pilar Faus Sevilla, Emilia Pardo Bazán: a súa época, a súa vida e a súa obra, incorpóranse diferentes actividades didácticas sobre temas como: naturalismo, rexionalismo, feminismo ou catolicismo e sobre a apaixonante biografía da escritora a través da súa obra.

As actividades e recursos que podes encontrar no libro multimedia están dirixidas ao alumnado de Bacharelato.

Actividades: test de autoavaliación, comentarios de textos, webquest, ideas de proxectos, quitzs, etc.

Nesta unidade didáctica interactiva intégranse diferentes recursos multiformato como: publicación en formato dixital, resumo da obra, biografía, textos seleccionados, audio, links externos, vídeos, galería de imaxes, glosario de termos e liña de tempo.


Invitámosvos a descubrir a esta escritora tan importante tanto na xeneración do 98 como no papel da muller na vida cultural nacional.

viernes, 21 de septiembre de 2012

Una de historia...




¿Te gusta la historia? ¿disfrutas con las batallas de caballeros e intrigas palaciegas?. Pues no te pierdas la nueva serie de TVE 1.
En la web de RTVE podrás visionar los capítulos, navegar por un mapa histórico interactivo, conocer curiosidades históricas y mucho más.

¡No te la pierdas!

jueves, 20 de septiembre de 2012

Sen ciencia non hai futuro

 
 
O "merchandising"chega á investigación científica. Un grupo de investigadores da Universidade de Vigo optou por esta opción para sufragar parte dos seus proxectos. Axudados polo infografista Ivan Rodríguez, plasman sobre camisetas teorías sobre a ciencia cun dobre propósito: achegala á xente e lograr financiamento.

Esta idea está amparada dentro do plan Divulgare, unha iniciativa de dez científicos que a través dun blog e varios curtos lograron o recoñecemento internacional.

«Todo empezou no 2009 coa intención de transmitir os resultados das investigacións á sociedade. Por norma xeral só saen nas revistas específicas e cremos que é necesario dalo a coñecer ao público xeral porque cos seus impostos se financian estes proxectos», explica o profesor Luis Navarro.

Con ese afán de achegar a ciencia crearon unha liña de artigos que se venden por só dez euros no seu blog. As camisetas contan cun colorista debuxo que ensina algo sobre a ciencia, unha lenda explicativa e un código QR que, grazas aos teléfonos intelixentes, pode achegar máis información de interese aos compradores. «Queremos aforrarlle diñeiro ao contribuínte e poder seguir mantendo aos dous ou tres infografistas cos que traballamos, porque agora mesmo coa crise a situación está moi mal,» apuntan dende o grupo Divulgare.

miércoles, 19 de septiembre de 2012

“1 europeo de cada 5 tiene dificultades para leer”



El Grupo de Expertos de alto nivel sobre Alfabetización de la Comisión Europea de Educación llama la atención sobre la alarmante realidad que han desvelado estudios nacionales e internacionales: un adulto de cada cinco y un quinceañero de cada cinco no tienen aptitudes de lectura necesarias para funcionar plenamente en la sociedad.
Curiosa paradoja: en la Era Digital, donde las exigencias de alfabetización son cada vez más elevadas, millones de europeos de diferentes edades carecen de los niveles de lectura y escritura adecuados. Mientras que lectura y escritura son más importantes que nunca, los niveles de alfabetización no consiguen el mismo ritmo de crecimiento.
¿Es grave?
El informe que os animamos a leer, EU HIGH LEVEL GROUP OF EXPERTS ON LITERACY, habla de “Crisis oculta” porque las consecuencias son graves, al menos, en dos niveles.
  • El primero es la autoestima de la persona y su capacidad para desarrollar la reflexión, el espíritu crítico y la empatía.
  • El segundo, la alfabetización está en total relación con el desarrollo económico: pobreza y baja alfabetización se retroalimentan. Si lo prefieres, puedes leer el resumen del informe en español o en inglés.
Este grupo de trabajo apuesta por soluciones colaborativas. La sociedad y el gobierno deben unir esfuerzos en activar programas de alfabetización para todas las edades y al margen de calendarios políticos.
Algunas propuestas de marco:
1. Crear asociaciones para el desarrollo de la alfabetización.
2. Los Estados Miembros de la UE han de poner la alfabetización en el centro, no solo de la educación sino de todas las políticas públicas.
3. Las altas esferas políticas deben alcanzar un compromiso a fin de incluir este punto en las agendas de trabajo y que siga visiblemente activo en el tiempo y en toda la sociedad.

La Comisión recomienda tres acciones para todas las edades:
• Crear un entorno más alfabetizado: que la lectura sea una acción accesible. La educación infantil ha de ser de alta calidad y la detección temprana de problemas de alfabetización debe estar garantizada.
• Aumentar el nivel de la enseñanza garantizando que sea una profesión atractiva, ofreciendo a los profesores un alto grado de autonomía y capacitar a estos de forma excelente desde el inicio hasta el final de sus carreras
• Aumentar la capacitación y la inclusión superando la brecha socio económica.
Profundiza en acciones específicas como crear la función de profesor especializado en lectura, que actuaría como recurso para otros profesores en la mejora de la alfabetización o capacitar a los profesores de idiomas y literatura para que hagan un mayor uso de las TIC en clase.
También hace hincapié en validar el aprendizaje no formal e informal, en los logros de los adultos en el aprendizaje experimental y la consolidación del conocimiento implícito.


Vía Leer.es

martes, 18 de septiembre de 2012

lunes, 17 de septiembre de 2012

Se eles veñen, por que ti non?


Dende sempre as bibliotecas atraen a usuarios de todas as idades e intereses, nelas podes atopar información dende varios canles, non o esquezas esperamos as vosas suxerencias e peticións porque a biblioteca do noso centro a facemos TODOS.


(Grazas a Raquel da BiblioFiz)





domingo, 16 de septiembre de 2012

Xa estamos de volta...



Comeza un novo ano escolar e, coma todas as bibliotecas, prepáramonos para recibir ao alumnado con actividades e propostas para achegar un mundo de aventura, investigación e descubrimentos para todos, para facer que o voso tránsito polo noso centro non sexa máis cun calendario con exames e clases, senón unha vivencia  que lembredes durante anos. E como sempre queremos achegarnos tamén ás familias coa teima de "se nos lemos, eles tamén leen": involucrar a nais e pais na formación dos novos lectores e alumnos neste mundo tan cambiante
Neste DÍPTICO, Biblioteca e comunidade escolar, publicado desde a Asesoría de Bibliotecas Escolares de Galicia, sinálanse algunhas das actividades máis frecuentes e que mellor resultado veñen dando desde hai anos, pois poñen en valor os libros, a lectura e o acceso ao coñecemento; facilitan orientación a nais e pais nestes temas; posibilitan a súa colaboración; aproveitan o entusiasmo e o bo facer daquelas familias que queren contribuír á construción dunha escola máis aberta e mellor para os seus fillos e fillas.
 
Esperámosvos porque a nosa biblioteca a creamos TODOS.
 

Benvidos